zondag 28 juli 2013

lente gevoel




Wow, ik schrik ervan. Ik laat het maar over heen komen. Het gebeurde terwijl ik heerlijk aan het genieten was van mijn mok thee. Normaal gesproken komt er niets tussen mij en mijn mok thee. Maar vandaag 6 januari 2013 gebeurde het dus wel. Terwijl ik nog een slok neem voel ik het. Ik kreeg een grote glimlach op mijn gezicht, kreeg vlinders in mijn onderbuik. Stil zitten was geen optie meer. Het gevoel wat zich meester maakte over mij, gaf aan dat ik dit moest doen.  Dus opstaan en gaan. Gewapend met handschoenen, vuilniszak en schaar , ging ik ervoor. De tuin in. Ik begon met het snoeien van de planten. Dat moest echt nodig gedaan worden. Het was een grote boes boes in onze tuin. Dus ik begin fanatiek alle planten snoeien ook degene die niet gedaan hoeven te worden. Tja er staat wel op het kaartje van die plant dat het pas in april gedaan moest worden. Maarja we zitten nu in januari en ik heb dit gevoel. Staat tenminste weer netjes opgeruimd al die gekortwiekte planten. Na dat snoeien moest er ook aangeveegd worden. Dus op naar de volgende uitdaging. Vegen, vegen, vegen, nu ik toch bezig was had ik maar gelijk de hogedruk spuit erbij gehaald. Grote teleur stelling toen ik de snelkoppeling niet kon vinden. Dus de hogedrukspuit maar weer naar de schuur gebracht. Jammer, maar ik laat me niet uit de tuin slaan. Dan maar met  emmer en bezem, boenen maar. Na een half uurtje boenen was ik dik tevreden met het resultaat. Jammer genoeg was dit dan ook wel gelijk mijn laatste actie. De blaren op mijn handen gaven aan dat ze nu echt wel door wilde zetten. Toch nog even  snel het tuin vuilnis weg gegooid.

Bezweet en met blaren op mijn handen zie ik tot mijn grote schrik dat ik mijn kop thee  niet helemaal op heb gedronken. Zonde van de thee dacht ik nog. Ik zet een nieuwe bak thee. Ik sta voor het raam en kijk tevreden naar buiten. Het voorjaarsgevoel zit nog steeds in me. Maar nu eerst genieten van het resultaat. Misschien is er straks een tuincentrum open kijken of ze wat planten hebben. Die zouden ze al toch wel hebben in januari ? Of kan ik alleen nog maar kunstsneeuw kopen restant van de kerst?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten