dinsdag 13 augustus 2013

Gruwelijke afslachting of help onze mannen zijn klussers.


 

Oke ik weet wel dat sinds ik  aan het schrijven ben  mijn fantasie soms de vrije loop neemt in mijn hoofd. Ik hoor iemand een zin zeggen en ik heb er een heel verhaal bij. Toch kan het ook wel beangstigend zijn.  Zoals afgelopen dinsdag avond. Wij hebben een oude geweldige hond. Elke avond laten ik  of samen met mijn man op onze gemak onze hond uit. Daarbij loop ik meestal een vaste route anders is onze hond van slag. Op deze route kom je ook altijd dezelfde mensen tegen.
Wij mensen zij nou eenmaal gewoonte en kudde dieren. Die avond liet ik alleen onze hond uit, ik kwam  drie mannen tegen die elk een groot stuk gereedschap droegen. Een grote handzaag, een grote vierkante hamer en een grote boor, ik ben zelf geen doehetzelver, maar volgens mij heet die grote boor een Hilti.
Oke in mijn gehele loopbaan carriere is observeren en gedrag een hot item geweest. Dus ik aan het werk. Mijn ogen maakten sprongen van de een naar de anderen. Veel vragen spookten gelijk door mijn hoofd. Wie waren die mannen? Wat hadden ze aan? Waarom hadden ze gereedschap bij zich? Zat er bloed aan hun kleding of aan het gereedschap? Kon ik als ik het nieuws zou lezen in de krant over een drievoudige moord deze mannen nog identificeren? In mijn hoofd maakt ik een foto van hun. Ik had deze mannen nog nooit  gezien. Hadden deze mannen echt mee gedaan aan help onze mannen zijn klussers. En waren het gewoon drie buurmannen die vanavond een schutting tussen hun tuin in hadden geplaats.
Of hadden ze hun vrouwen op een gruwelijke wijze vermoord ?  Lagen hun vrouwen nu in stukken in de tuin diep begraven.  Ik heb het ze maar niet gevraagd. Ik besef dat het een beetje rare vraag zou zijn.

“Goede avond vreemde mannen met groot gereedschap in uw handen. Hebben jullie vanavond geklust in de tuin of hebben jullie  geklust in uw tuin? ".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten